Alla inlägg under september 2008

Av Ewa - 24 september 2008 15:59

IntUCh NORDUCh Hedetorpets Pajas - en av de stora hundarna både i avel och på utställning.

Det var inte samma konkurrens på utställningarna på 60-talet som det är idag men det var ändå STORT att en "liten bonnhund" kunde vinna BIS.

Jag tittade just i SKKs Jubileumskrönika 1889 - 1989 där står det omnämnt och det finns även en bild - det var 720 hundar anmälda till den utställningen och det var nog en ganska normal siffra - tiderna förändras!


Jag måste få visa även den bilden - jag tycker att den första är bättre!

Av Ewa - 19 september 2008 13:43

jag tycker det är konstigt att inte fler hittat denna Goding! Han var faktiskt den hund som haft flest "stora" vinster och då pratar vi BIS-placeringar.

Min tid för "bloggande" har senaste veckan varit "0"  jag återkommer när det finns tid över.

Av Ewa - 11 september 2008 10:31

innan veckan hinner ta slut, ännu en ståtlig hund från gågna tider.

Av Ewa - 10 september 2008 09:48

 Jag beklagar att texten i stamtavlan blev lite otydlig, men jag ville ha med alla dessa led och  det fungerade inte så bra!


Något försenad pga av att jag tillsammans med Karin Jonstad varit i Finland på beskrivning. Vi beskrev 40 hundar under helgen så det krävdes en dag för att landa och komma i ordning efter hemkomsten.


Kan väl bara nämna att arrangemanget var välordnat (som vanligt) vi höll till innomhus i en hundträningslokal och allt fungerade med datorer, skrivare, fotograf och även tidsschemat höll, hundarna var trevliga och de flesta  lätta att hantera, tyvärr var väl de flesta i yngsta laget +3 år är nog idealet, men vi förstår att många vill ha sin hund beskriven innan de sätts i avel!


Åter till förra veckans Goding som ju mycket riktigt var Ch Kajsa en riktig Goding född för över 40 år sedan.


Fråga: Skulle hon placera sig i Btkl idag?

Av Ewa - 3 september 2008 16:16

En historisk bild. Kommer du ihåg vad hon hette?

Av Ewa - 3 september 2008 16:12

SUCh Lp Sorro - Gunvor var ju berättat lite om Sorro och att hans uppfödare bl a ansåg att han inte skulle användas i avel för att han var kuperad!!!!  Det är  tur att tiderna förändras.

Ovido - Quiz & Flashcards