Alla inlägg under augusti 2008

Av Ewa - 29 augusti 2008 12:42

med anledning av Outis kommentar om att Ove Germundsson står som uppfödare till Dagerdoris tar vi en repris från i juli - en bild på Ove som handler och då visar han Dagerdisa (kullsyster till Dagerdoris) så fotografen är förmodligen Bengt-Arne Bergman ägare till "Disa" (Boeråsens kennel).

Ove har tillsammans med Hans Dagerteg fött upp 4 västgötaspetskullar och han var även aktiv i Västgötaspetsringen som klubben hette på den tiden.


Jag kanske skall berätta lite om "gamla" godingar bland människorna bakom hundarna också?

Av Ewa - 26 augusti 2008 12:12

Nu när jag äntligen fått "den nya datorn" att acceptera de gamla "tillbehören" så är det bäst att fortsätta med "Godingarna". Jag vet en som känner igen honom, men......

Detta är också en "äldre" hund som gott skulle göra sig i dagens utställningsringar - tycker jag!

Av Ewa - 26 augusti 2008 10:52

.... var Ch Dagerdoris en tik som finns bakom många av dagens hundar och jag tycker att det är lite roligt att visa en ännu en bild av hund som föddes för nästan 30 år sedan!!!!  Jag ska leta upp fler gamla bilder.

Jag tycker att hon mycket väl skulle ha kunnat finnas med i en Btkl än idag!

Kalla det gärna ett inlägg i debatten om att vi skulle ändra typen på våra hundar bara för att vi fått en "regelvidrig standard" de tidigare har kanske inte heller varit så lysande.

Men jag hoppas att våra uppfödare (och domare) vet vad dom vill se hos en Västgöte! Samt att standarden ändras så snart som möjligt till något som i vill och kan leva med.


Av Ewa - 20 augusti 2008 09:59

Det är bäst att passa på medan allt fungerar. En tik som också lämnat spår efter sig.

Av Ewa - 20 augusti 2008 09:49

Det var som många visste Ch Chipsmakers Dynimit Harry en riktigt bra avelshund som också har lämnat trevliga spår efter sig bland dagens hundar.

Av Ewa - 18 augusti 2008 21:52

jag håller på och byter dator så Ni får hålla tillgodo med

 CH Chipsmakers Dynamit Harry så länge - får kanske ihop något i slutet av veckan - det är lite annat som också tar tid -t ex OS.

Av Ewa - 12 augusti 2008 10:47

Här hittade jag ett kort som jag inte visste om, en bra bild på en väldigt bra hund. Njuuut!! En av de riktigt bra hundarna!

Av Ewa - 12 augusti 2008 08:51

Visst var det Grålötens Nora Näsvis (som ung) som Yvonne (jag känner fler, kanske Andersson) så riktigt skrev.

Det ska bli en ny bild även denna vecka - kommer inom kort - va´det nu kan betyda!

Ovido - Quiz & Flashcards