Alla inlägg under mars 2009

Av Ewa - 27 mars 2009 09:35

Detta är vad jag kan åstadkomma Halla, men det är ju bättre än inget.

SUCh TRIDENTS GRABBEN - jag skall fylla på med lite uppgifter om honom, men just nu är jag på väg mot Jönköping och SKVs årsmöte, vi får se vad jag hinner med under vägen.

Av Ewa - 24 mars 2009 09:56

Håll till godo, kanske något att bita i för några som kanske minns henne annars går säkert bilden att hitta i gamla årsböcker.

Av Ewa - 21 mars 2009 15:56

Tack Barbro (Hurradonet) för lånet av bilden på Ch Snäckans Fido, när jag frågade Barbro om han verkligen var champion kom även en berättelse om när Selma Stålberg (Fidos ägare) ställde ut honom strax efter det att han fått sitt Ch, nu fick han 2 ökl (på den tiden fanns ingen Chkl)  då sa Selma till domaren - det gör inget för han är redan champion- och detta är före SKVs (Västgötaspetsringens) och datorernas tid så jag tror nog på historien.

Barbro är ovärdelig när det gäller västgötaspetshistoria i våra västra delar - Sverige var stort på den tiden.

Denna Snäckans Fido har vad jag hitta inga avkomlingar och det är alltså inte samma hund som finns bakom bl a Snäckans Graff.


Är det någon mer som har gamla bilder att låna ut till bloggen så vore jag tacksam.

Av Ewa - 16 mars 2009 11:09

Den här hunden är nog inte helt enkel - jag vet inte att bilden är publicerad på bra många år - håll till godo!

Av Ewa - 12 mars 2009 18:13

var Ch Zentas Akka hon tillhör den lilla exklusiva skara som  blivit BIS på SKK utställningar och Akka gjorde lite extra hon blev BIS på "Stora Stockholm" 1965 - det var stort - västgötaspetsen var då en väldigt ovanlig på utställningarna ofta kanske bara 3-4 st deltagare.

Det blev både 3-leds o 5-leds stamtavla på Akka bara för att visa hur det kan bli 22,1% i inavelskoff på en stamtavla som ser ganska oskyldig ut.

Jag måste dock nämna att inavel - linjeavel kanske låter bättre och matadoravel var absolut OK på denna  tid, det var ofta att det framhölls som en fördel - det var nog inte förrän på 90-talet som det började ifrågasättas om det var så bra.

Se´n kan ju var och en tycka på sitt vis!

(men det kasnke inte är helt fel att följa ev t rekommendationer.

Av Ewa - 9 mars 2009 09:30

Såg just att Eldhästens Bobbo Viking vann sin klass -Limit - på Cruft's i helgen - bäst av 8 hundar i denna klass.  Hur och om han sedan tävlade vidare känner jag inte till men bara detta var stort tycker jag.

Zeb som han nu kallas är e Elke's Benjamin Bus u Ch Eldhästens Vill Ja Vandra Uppf är Karin Jonstad. På bilden är han 7 veckor.

Av Ewa - 6 mars 2009 13:42

Ja, kanske ganska enkel men ett måste här!

Av Ewa - 4 mars 2009 18:50

Kortet är från i somras - vi släppte hästen på bete och Joel 2år bekantade sig med baggen som han tyckte var mer lagom i storlek.

Så då har bägge grabbarna varit med på bloggen!

Ovido - Quiz & Flashcards