Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Veckans Gamla Goding 12

Av Ewa - 16 mars 2009 11:09

Den här hunden är nog inte helt enkel - jag vet inte att bilden är publicerad på bra många år - håll till godo!

 
 
Halla

Halla

16 mars 2009 17:14

Jag vet inte vem hunden är men tycker att hans (?) huvud ser ut lite .. konstigt? Kanske det är bristen av stopet som ger litet annorlunda intrycket..?

http://www.konnunkodon.com

 
Ingen bild

ewa

16 mars 2009 18:40

Ja, det är en hane och jag tror att det ser lite underligt ut pga de ljusa (vita) fläckarna och den relativt kraftiga underkäken.

 
Solan

Solan

16 mars 2009 19:55

Här gick man bet! Han verkar mycket vit på halsen så man skulle väl känna igen honom på det, men i mina gamla tidningar hittar jag honom inte. Var hittar man flera gamla tidningar??

http://superninja

 
Ingen bild

Outi

18 mars 2009 09:44

Mildane Lupe of Kirholme ser lite ut som den här... Är dom släktingar...?

 
Annethe

Annethe

18 mars 2009 19:32

Jag tycker han har samma teckning som Mopsen hade, svårt att säga hur gammal bilden är..., får leta lite till

http://www.lejondalenskennel.se

 
Ingen bild

ewa

19 mars 2009 18:19

Han var SUCh och född på 60-talet!

 
Ingen bild

Gunvor

20 mars 2009 10:52

En vild gissning. SUCH Björn, född 1967.

 
Ingen bild

ewa

20 mars 2009 20:15

Jag publ. inga för mig anonyma kommentarer - så om du med sign "?" vill vara med så får du endera återkomma med en kommentar med ditt namn - eller skicka ett mail till mig och tala om vem du är. ewa@elkes.se

 
Annethe

Annethe

20 mars 2009 21:08

Jag hänger på Gunvor! Bra "vild gissning"!
Björn finns i Lisas stamtavla via Rödagårdens Noak.

http://www.lejondalenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 11 april 2009 14:52

Oj vilket dåligt samvete jag har för att jag inte engagerat mig åt bloggen på över 1 vecka, men som vanligt skyller jag på att det varit annat som tagit den tid som jag annars lägger ner på att leta upp gamla hundar och dylikt.   Jag har börjat på ku...

Av Ewa - 2 april 2009 10:33

Jag skulle väl berätta lite mer om Grabben medan han är aktuell. Han var e Ch Ellebo's Teddy u Ch Kicklocks My Betty han var född i en kull med 6 valpar varav 3 blev Ch, Gordon o Grabben SUCh o IntUCh NORDUCh Gina. Grabben hade 2 kullar/ 7 valpar...

Av Ewa - 27 mars 2009 09:35

Detta är vad jag kan åstadkomma Halla, men det är ju bättre än inget. SUCh TRIDENTS GRABBEN - jag skall fylla på med lite uppgifter om honom, men just nu är jag på väg mot Jönköping och SKVs årsmöte, vi får se vad jag hinner med under vägen. ...

Av Ewa - 24 mars 2009 09:56

Håll till godo, kanske något att bita i för några som kanske minns henne annars går säkert bilden att hitta i gamla årsböcker....

Av Ewa - 21 mars 2009 15:56

Tack Barbro (Hurradonet) för lånet av bilden på Ch Snäckans Fido, när jag frågade Barbro om han verkligen var champion kom även en berättelse om när Selma Stålberg (Fidos ägare) ställde ut honom strax efter det att han fått sitt Ch, nu fick han 2 ökl...

Ovido - Quiz & Flashcards