Alla inlägg under januari 2009

Av Ewa - 3 januari 2009 09:44

Boeråsens Bergafrigga "Rani".

Så här 20 år senare tror jag att Rani var en av de bästa hundar som jag haft eller kommer att få, en väldigt komplett hund och vad jag kan minnas var det inte mycket mer att önska!

Iofs var hon inte tillräckligt "flashig" för att bli utställningsstjärna, men det är å andra sidan en väldigt liten del av tillvaron och det finns så många andra som blir lyckliga (och ännu fattigare) av det.


Och Gunvor jag förstår vad du menar med "ditt minne" av Rani om jag inte missminner mig så var det du och Lena Corneliusson som hade Rani med er till ett styrelsemöte i Hallsberg - det var första gången jag såg valpen - vad kallas det? köpt på "postorder" - jag kallar det " på härstamning och med hjälp av duktiga vänner" - hon är varken den första eller förmodligen inte heller den sista hund jag köpt osedd.


Mer om Rani och hennes valpar finns på min hemsida  http://www.elkes.se

 se under valkullar V,T och C -kullarna är Ranis.

Ovido - Quiz & Flashcards