Alla inlägg under april 2009

Av Ewa - 11 april 2009 14:52

Oj vilket dåligt samvete jag har för att jag inte engagerat mig åt bloggen på över 1 vecka, men som vanligt skyller jag på att det varit annat som tagit den tid som jag annars lägger ner på att leta upp gamla hundar och dylikt.


 

Jag har börjat på kurs med Zvante, Ninja (hästen) har tagit mer tid eftersom Jenny inte hinner så mycket med 2 barn hemma och Erik är inte riktigt lika enkel att ha att göra med som Joel.


Dessutom är jag numera kassör i SKV och det har varit och kommer säkert att bli en hel del nytt att sätta sig in i och skaffa rutiner - men det ska bli spännande.


Under tiden har våren säkrat sin plats i tillvaron - Sädesärlan dök upp punktligt den 10 april, jag har skruvat ur brodden på hästen och sist men inte minst PLOCKAT DEN FÖRSTA FÄSTINGEN det var Zvante som bar hem densamme - och det lär väl inte bli den sista!


Men jag lovar jag återkommer snart!

Av Ewa - 2 april 2009 10:33

Jag skulle väl berätta lite mer om Grabben medan han är aktuell.

Han var e Ch Ellebo's Teddy u Ch Kicklocks My Betty han var född i en kull med 6 valpar varav 3 blev Ch, Gordon o Grabben SUCh o IntUCh NORDUCh Gina.

Grabben hade 2 kullar/ 7 valpar med Möllebos Zita.

Jag minns honom som rödaktig (ganska ljus) även Gina var röd, men mörk och Grabben var grå.

 Se även Annethes kommentar i mars (27)

den hör nog hemma här egentligen, men jag har pysslat med annat!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards