Alla inlägg under maj 2008

Av Ewa - 7 maj 2008 18:20

för att ni var så snabba med svaret så kommer lite mer att bita i!

Av Ewa - 7 maj 2008 18:18

SUCh Viskans Lisa f 900907 e Ch Nolgårdens Herbert u Nolgårdens Inez Uppf: Ella Claesson, Veddige och ägare Annethe Andersson, Tvååker /kennel Lejondalen.

Lisa hade 12 helsyskon fördelat på 3 kullar (samma komb) och några har gått vidare i avel. Lisa hade 3 kullar med 3 olika hanar lejondalens A,B,o C kull och det finns en hel del mycket bra hundar efter henne (barn och barnbarn) Bilden ovan är på SUCh NUCh Lejondalens Amos-Pärson.

Av Ewa - 5 maj 2008 11:18

nu har jag letet upp en riktig goding, jag har dessutom hittat en bild som kanske inte är så lätt att hitta igen. Jag antar att ägaren ganska snart identifierar sin tik, men du kan väl låta resten suga lite på karamellen!

Hoppas ni känner igen henne trots att hon vänder bort huvudet!

Av Ewa - 3 maj 2008 14:33

Veckans statistik är egentligen avsedd att publiceras på en större yta men jag hoppas att ni förstår upplägget.

Jag har räknat på alla valpkullar mellan 1990 - 2007. 1990 -1998 på den övre "rutan" och 1999-2007 på den nedre. Här syns genomsnittet valpar / kull för varje år samt antal h+t - valpar samt svansstatus vid olika parningskomb. sedan framgår valpar/kull i de olika komb.

Jättesvårt att förklara men jag hoppas att ni efter en stund kommer på vad det handlar om och vart jag vill komma. Om du vill ha det lite tydligare skickar jag gärna en kopia /mail. Det får bara inte plats här.

Visst är det häftigt med statistik!

Kom gärna frågor och undringar!

Av Ewa - 1 maj 2008 10:17

Veckans Goding var som några tidigt visste INTUCH NORDUCH Vallmyra Arro , han var född 830406 e Ch Repeta´s Ingolf u Ch Vallmyra Priska ägare var Frank Gansved, Torshälla. Arro var far till 2 kullar på Bodatorp kennel och genom sitt barnbarn Ch Bodatorp Danne (bilden ovan)  som exporterades till Fennican kennel /Finland/ så finns han representerad i många stamtavlor än i dag. Fam Gansved ägde även Arros syster Vallmyra Ajja under några år (hon gick senare tillbaka till Vallmyra kennel) Ajja hade 1 kull hos fam Gansved med Ch Zentas Nesse där bl a Ch Moa blev stamtik på Brandklipparen´s kennel.

(inlägget flyttat från 30 april)


Ovido - Quiz & Flashcards