Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Ytterligare en bok om Västgötaspets, på engelska

Av Ewa - 23 juni 2008 14:19

Jag fick den förra veckan , jag har sett delar av den tidigare men det är något extra när det ligger en helt ny bok framför en. Jacqui Bayliss, engelsk uppfödare ( Hurstfield ) och domare är författaren. Den är delvis skriven till minne av Ralph Wilkes som vad jag förstått länge själv ville ge ut en bok om Västgötaspets Swedish Vallhund. Boken är fylld av foton på västgötar från hela världen där finns också underbara teckningar i färg av Meriel Lloyd osv osv, det är över 250 sidor. Här nedan finns en länk där du kan gå in ooch läsa mer och även beställa den.

www.swedishvallhundbook.org.uk

 
 
Annethe

Annethe

23 juni 2008 15:40

Jag fick just besked om att min bok kommer imorgon!

Blir spännande att läsa.

http://www.lejondalenskennel.se

 
Isabel

Isabel

24 juni 2008 08:30

Väntar med spänning på mitt ex. Tänk vad kul den dag det kom ut en bok om västgötaspetsen........på svenska.

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Annethe

Annethe

24 juni 2008 16:06

Ingen skulle vara mera lämplig än du Ewa!
Du har både kunskap och material och inte minst ett enormt intresse.

Annethe

http://www.lejondalenskennel.se

 
Ingen bild

ewa

24 juni 2008 17:35

Ledsen men jag kan inte skriva!!!

Jag kan sammanställa uppgifter, hitta på (för mig) intressant statistik o dyl men ....

Det enda jag har klarat av var Årsböckerna men jag bävade för "förordet!

 
Annethe

Annethe

24 juni 2008 21:22

Det är enkelt att lösa!!!
Mer eller mindre kända personer brukar ju anlita spökskrivare när de skall skriva sina memoarer.
De är ju bra på att skriva och formulera sej och så bidrar du med fakta och annat.....

http://www.lejondalenskennel.se

 
Isabel

Isabel

25 juni 2008 07:54

Yey, håller med Annethe......du talar om vad som ska finnas med i boken och tillhandahåller materialet och spökskrivaren sätter ihop det.......klappat o klart ;-)

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ewa

25 juni 2008 09:39

Det låter ju lockande men vem betalar kalaset? - Det är inte bara att skriva och redigera ihop något - det ska betalas !!!!!Och "spökskrivare" är inte gratis! Tryckning är ett kapitel för sig -jag vet att t ex Jacquis bok är tryckt i Kina!
Nej vi får nog vänta ännu ett tag är jag rädd.

 
Olsen

Olsen

25 juni 2008 14:06

Jag kan skriva, fast jag har inte så mycket kunskap och material. ;) ;)

(Hoppsan, nu var jag sådär impulsiv igen...)

För tryckning finns div. pay-as-you-go-förlag (saknar bättre ord). Villkor och pris varierar, men de finns just till för böcker vars upplagor inte är så stora.

http://rex.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ewa

25 juni 2008 16:08

hoppsan, igen ......
här var det snabba bud!

Får väl tänka på det - har du stora planer?

 
Olsen

Olsen

25 juni 2008 17:31

Jag har just inga planer alls, egentligen, just nu, mer än att funderingarna på en svensk västgötaspetsbok har passerat tankarna mer än en gång, och gärna ett varv till varje gång man hör att böcker publicerats i andra delar av världen. Och att få vara del av en sådan hade varit skoj, det måste jag onekligen erkänna.

http://rex.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 11 april 2009 14:52

Oj vilket dåligt samvete jag har för att jag inte engagerat mig åt bloggen på över 1 vecka, men som vanligt skyller jag på att det varit annat som tagit den tid som jag annars lägger ner på att leta upp gamla hundar och dylikt.   Jag har börjat på ku...

Av Ewa - 2 april 2009 10:33

Jag skulle väl berätta lite mer om Grabben medan han är aktuell. Han var e Ch Ellebo's Teddy u Ch Kicklocks My Betty han var född i en kull med 6 valpar varav 3 blev Ch, Gordon o Grabben SUCh o IntUCh NORDUCh Gina. Grabben hade 2 kullar/ 7 valpar...

Av Ewa - 27 mars 2009 09:35

Detta är vad jag kan åstadkomma Halla, men det är ju bättre än inget. SUCh TRIDENTS GRABBEN - jag skall fylla på med lite uppgifter om honom, men just nu är jag på väg mot Jönköping och SKVs årsmöte, vi får se vad jag hinner med under vägen. ...

Av Ewa - 24 mars 2009 09:56

Håll till godo, kanske något att bita i för några som kanske minns henne annars går säkert bilden att hitta i gamla årsböcker....

Av Ewa - 21 mars 2009 15:56

Tack Barbro (Hurradonet) för lånet av bilden på Ch Snäckans Fido, när jag frågade Barbro om han verkligen var champion kom även en berättelse om när Selma Stålberg (Fidos ägare) ställde ut honom strax efter det att han fått sitt Ch, nu fick han 2 ökl...

Ovido - Quiz & Flashcards