Direktlänk till inlägg 11 juli 2008

När alla intryck landat.

Av Ewa - 11 juli 2008 11:18

Efter hot om jättelånga  bilköer och andra besvärligheter så begav vi oss av i god tid, inga besvärliga bilköer men en lång promenad fram till en utmärkt utställningsplats.

Katalog köptes - dagen till ära! Jag måste säga att jag gillar det system som användes - får du Excellent så har du chans att gå vidare och ev t tävla om Cert osv annars ...... det är ju ändå det som det handlar om. Systemet att sedan få fram de olika vinnarna kräver nog lite tillvänjning, men jag tror att jag gillar det också.

Jag vet inte om det beror på allas (nästan) ovana vid systemet eller något annat men tid tog det! Lite för mycket! Jag tyckte synd om alla olika representanter för de utländska klubbarna och repr. för SKV som dessutom skulle ha ett möte efter utställningen. Hoppas det var givande!

Söndagen var bara för mycket här fanns bilköerna, köerna till vet.bes., men också ännu fler hundar och människor.

Tyvärr bedömdes Västgötarna i 2 ringar vilket gjorde att man missade nästan halva utställningen. Jag var mest vid tikringen där allt flöt på, en domare som visste vad han ville och jätteduktiga ringsekreterare.


Och visst var det ett jättejippo!!!! Ganska lyckat sådant.


Dagen efter: På SKK hemsida finns alla resultat från WDS vilken service!

Där finns även en länk till Cercuitutst.  inte lika bra här står bara BIR vinnaren + av någon anledning Cert-tiken som inte är någon tik utan en hane som hamnat fel i katalogen!!!!!!!! Synd.

 
 
Ingen bild

Lisbeth

11 juli 2008 13:12

vilken fin bild på vackra och förväntansfulla hundar!

 
Ingen bild

Solan

11 juli 2008 14:17

Jag håller med Lisbeth vilka fina hundar och vilken skön bild.

 
Britta

Britta

12 juli 2008 21:38

Helt underbar bild! Kan du inte skicka den till tidningen?
Och kan man få en presentation?

http://www.oxberget.se

 
ewa

ewa

13 juli 2008 09:07

Jag tycker också att det blev en lyckad bild jag tog den när vi väl släpat oss till bilen efter utställningen i Stockholm. Jag tycker att det är en prestation av hundarna att kunna se så alerta ut.

Det är Eldhästens Jaska, Eldhästens Bobbo Viking (Zeb), Kukistin Fixu Flisa (i den bakre raden)

Kexkartongen samt Eldhästens Vill Ja Vandra och Zoyaåsens Yorm längst fram.

http://www.elkes.se

 
Isabel

Isabel

13 juli 2008 13:19

En härlig bild med ett gäng tjusiga västgötar. Hur blir det med veckans goding 28?.....är så nyfiken.

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
ewa

ewa

13 juli 2008 14:14

Jodå Veckans Goding ska jag också (förska) hinna med. Jag försöker mellan varven göra något åt min hemsida också, där finns det väldigt mycke att göra, men skam den som ger sig!

http://www.elkes.se

 
Ingen bild

Anna G

20 juli 2008 19:55

Men Ewa då...!
Det är ju Flisa och Yorm i främre raden..Vilja sitter bak till höger.
Hej från Anna

 
Ingen bild

ewa

20 juli 2008 21:46

Var glad du att jag tar fel på Flisa o VillJa, men egentligen ser jag ju vem som är vem det blev bara fel! Ursäkta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 11 april 2009 14:52

Oj vilket dåligt samvete jag har för att jag inte engagerat mig åt bloggen på över 1 vecka, men som vanligt skyller jag på att det varit annat som tagit den tid som jag annars lägger ner på att leta upp gamla hundar och dylikt.   Jag har börjat på ku...

Av Ewa - 2 april 2009 10:33

Jag skulle väl berätta lite mer om Grabben medan han är aktuell. Han var e Ch Ellebo's Teddy u Ch Kicklocks My Betty han var född i en kull med 6 valpar varav 3 blev Ch, Gordon o Grabben SUCh o IntUCh NORDUCh Gina. Grabben hade 2 kullar/ 7 valpar...

Av Ewa - 27 mars 2009 09:35

Detta är vad jag kan åstadkomma Halla, men det är ju bättre än inget. SUCh TRIDENTS GRABBEN - jag skall fylla på med lite uppgifter om honom, men just nu är jag på väg mot Jönköping och SKVs årsmöte, vi får se vad jag hinner med under vägen. ...

Av Ewa - 24 mars 2009 09:56

Håll till godo, kanske något att bita i för några som kanske minns henne annars går säkert bilden att hitta i gamla årsböcker....

Av Ewa - 21 mars 2009 15:56

Tack Barbro (Hurradonet) för lånet av bilden på Ch Snäckans Fido, när jag frågade Barbro om han verkligen var champion kom även en berättelse om när Selma Stålberg (Fidos ägare) ställde ut honom strax efter det att han fått sitt Ch, nu fick han 2 ökl...

Ovido - Quiz & Flashcards