Alla inlägg den 8 april 2008

Av Ewa - 8 april 2008 13:13

Veckans Gamla Goding är SUCh Gjallarhornets Gunda född 800514 e Ch Repeta's Ingolf u Ch Vallmyra Greta Uppf: Britt Marie o Åke Lindman, Sparreholm. Gunda var bl a Vinstrikaste Utställningshund 1984. Hon hade 5 valpkullar med 21 valpar. Bland dessa finns SUCh NUCh INTUCh Lp Gjallarhornets Johanna (e Ch Rapp) Äg: Solveig Granfelt. Till Finland och Inga Kahlman / Lepola / Kennel Fennican exporterades Gjallarhornets Katrina och Gjallarhornets Knut och genom Katrina finns Gunda kvar i stamtavlorna på dagens hundar. Bilden ovan är på Kukistin Fixu Flisa (9 mån) som har Gunda 5 led tillbaka i stamtavlan.


Fotot på Gjallarhornets Gunda har jag fått av Åke Lindman ( jag vet ej om han är fotograf ) det är tidigare publicerat bl a i några Årsböcker.


Det var några stycken som hittade rätt snabbbast var Halla igen!  Jag vet inte vad jag ska hitta på till nästa vecka men jag tror nivån är ganska lagom - jag ska gräva lite!

Ovido - Quiz & Flashcards