Direktlänk till inlägg 13 april 2008

Veckans statistik

Av Ewa - 13 april 2008 14:14

Något så tråkigt som HD statistik, kan kanske verka uttjatat - men man hittar alltid något nytt - det senaste är att att några hundar har D och att det nyaste är en hund med resultat E!

Detta är en sammanställning av samtliga röntgade hundar det är siffror som du inte kan hitta på något annat ställe - SKK har inte de äldsta hundarna på data.

 
 
Solan

Solan

13 april 2008 15:29

Till detta kunde man säga mycket. Blev inte fler än fem hundar rtg 2007? Låter få i mina öron. Vad jag tror föddes det över 50 kullar 2006, så det borde vara flera som är rtg. Även om man inte skall överdriva HD är det väl bra att rtg. så man har koll på läget?

http://superninja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ewa

13 april 2008 16:05

För att röntgas måste ju hundan vara 12 månader och de hundar som reg. 2007 är ju de som ska bli 1 år under 2008. T ex den hund reg 2004 som har E är röntgad under 2008 jag gissar att den kanske har problem - 4 år gammal och därför är undersökt!

 
Ingen bild

Solan

13 april 2008 17:27

Läste inte den finstilta överst så riktigt. Det var flera som rtg.

 
Ingen bild

Nilla

13 april 2008 17:47

Fast 1!!! hund med E sen 70, det är ju INGET, allså det finns ju inget problem med Hd, visst ska man hålla koll på det, men jisses finns det nån ras som har mindre Hd än västgötaspetsen??

Sen vet man ju inte om det är förvärvd eller ärvd Hd skada, det tycker jag är viktigt att veta, jag ser fler & fler som går långpromenader med sina valpar under tillväxten, som börjar att träna för tidigt med både det ena & andra, det gäller ju nu inte bara Västgötaspets utan många fler raser

Det är ju fler, ja vad ska man säga "andra målgrupper" som köper Västgötaspets i dag, kanske ska man lägga krut på och informera valpköparna att ta det lugnt med valpen tills den växt klart!

Mvh Nilla

 
Ingen bild

Annika

13 april 2008 18:45

E hunden var en påtänkt avelhane och röntgades därför inte pg av att han hade ont.

 
Ingen bild

ewa

13 april 2008 19:41

Tack för den kommentaren Annika, skönt att veta att han inte har ont av sina dåliga höftleder eftersom ju grav dysplasi ju ofta även leder till artros.

 
Ingen bild

Annika

13 april 2008 21:28

Samtidigt vet man naturligvis inte hur de kommer bli i framtiden, även om man hoppas att han åtminstånde inte kommer få men eller må dåligt av detta.

Annikaa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 11 april 2009 14:52

Oj vilket dåligt samvete jag har för att jag inte engagerat mig åt bloggen på över 1 vecka, men som vanligt skyller jag på att det varit annat som tagit den tid som jag annars lägger ner på att leta upp gamla hundar och dylikt.   Jag har börjat på ku...

Av Ewa - 2 april 2009 10:33

Jag skulle väl berätta lite mer om Grabben medan han är aktuell. Han var e Ch Ellebo's Teddy u Ch Kicklocks My Betty han var född i en kull med 6 valpar varav 3 blev Ch, Gordon o Grabben SUCh o IntUCh NORDUCh Gina. Grabben hade 2 kullar/ 7 valpar...

Av Ewa - 27 mars 2009 09:35

Detta är vad jag kan åstadkomma Halla, men det är ju bättre än inget. SUCh TRIDENTS GRABBEN - jag skall fylla på med lite uppgifter om honom, men just nu är jag på väg mot Jönköping och SKVs årsmöte, vi får se vad jag hinner med under vägen. ...

Av Ewa - 24 mars 2009 09:56

Håll till godo, kanske något att bita i för några som kanske minns henne annars går säkert bilden att hitta i gamla årsböcker....

Av Ewa - 21 mars 2009 15:56

Tack Barbro (Hurradonet) för lånet av bilden på Ch Snäckans Fido, när jag frågade Barbro om han verkligen var champion kom även en berättelse om när Selma Stålberg (Fidos ägare) ställde ut honom strax efter det att han fått sitt Ch, nu fick han 2 ökl...

Ovido - Quiz & Flashcards