Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Veckans Goding

Av Ewa - 14 april 2008 15:43

Nu har jag hittat något riktigt trevligt - eller?  Ni funderar och gissar och jag letar fram lite fakta!

 
 
Ingen bild

Lisbeth

14 april 2008 16:53

Gud så snygg! Jag har inte en susning om vem det kan vara, men skulle hemskt gärna vilja veta!
Härliga proportioner, vacker lång hals, intensivt uttryck - en riktig fining!

 
Ingen bild

Lisbeth

14 april 2008 16:56

Hm... lite vitt i bröstet - kan det vara ett ungdomsporträtt av herr Sundin?

 
Annethe

Annethe

15 april 2008 09:36

Väldigt fin!
Första tanken är att bilden ser "ganska ny ut".
Kanske en hund i "levande livet..??"

http://www.lejondalenskennel.se

 
Ingen bild

Annika

15 april 2008 12:09

Säkert en Hurradonet hund, Paxe?

Annika

 
Ingen bild

Britt

15 april 2008 13:25

När jag tittar på en bild av Skogsbygdens Billy Bus, är de tämligen lika i kroppen,i varje fall enligt bilderna, men Billy ser ut att ha mer vitt under hakan.

 
Halla

Halla

15 april 2008 13:52

O t r o l i g e n fin hane på bilden!! Jag skulle ha sagt Kärradalens Rudolf om det ha varit svart/vit foto men han var ju rödare?

http://www.konnunkodon.net

 
Ingen bild

ewa

15 april 2008 15:24

Lite svårare denna gång! Men gissa på bara! Jag kan väl tala om att tyvärr lever han inte längre - dom har ju inte evigt liv.

 
Ingen bild

Sus

15 april 2008 18:39

Är det Västgötagårdens Safir?
Eller något med Risto i?

 
Ingen bild

Anna

15 april 2008 23:37

Kärradalens Rudolf?

 
Ingen bild

Anna

15 april 2008 23:59

..Nolgårdens Herbert?

 
Ingen bild

Annika

16 april 2008 10:08

Jag är nästan säker på att det är någon hund med de linjerna jag nämnde innan om de inte är Hurradonets Paxe, Knatte kanske SUCh Kungsbackens Alfred?

 
Ingen bild

ewa

16 april 2008 10:14

Han var BIS-R på en SKK utst 1986.

 
Ingen bild

Annika

16 april 2008 10:34

Ok, då vet jag!

Annika

 
Solan

Solan

16 april 2008 13:23

Västgötagårdens Safir?

http://superninja.bloggagratis.se

 
Halla

Halla

16 april 2008 13:58

Tack för tipsen, nu vet jag också, eller så tror jag.. och är glad att denna snyggingen ligger i min tiks stamtavla. :o) Jag hade sett bara en bild av hans huvud tidigare. Hans bror i Finland hade lika mörkt huvud som "Mr X".

http://www.konnunkodon.net

 
Isabel

Isabel

16 april 2008 14:58

....sätter också min röst på Nolgårdens Herbert

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gunvor

16 april 2008 17:57

Du har nog fått igång en del letande i gamla årsböcker och tidningar.Det väcks en hel del minnen,när man bläddrar igenom dem.
Jag har hittat Västgötagårdens Safir. Om det är han, ska det bli intressant att veta mer om honom.

 
Ingen bild

ewa

21 april 2008 17:59

Ska vi fortsätta lite på samma tema- så är det Ninna som sålt västgötar till Kyra Kyrklund som fortfarande är en världens främsta dressyr ryttare hon hade Västgötagårdens Viking i Finland. Kyra bor numera i England och senast jag såg henne med en västgöte (lite långhårig brunaktig om jag inte minns fel) även den från Västgötagården.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 11 april 2009 14:52

Oj vilket dåligt samvete jag har för att jag inte engagerat mig åt bloggen på över 1 vecka, men som vanligt skyller jag på att det varit annat som tagit den tid som jag annars lägger ner på att leta upp gamla hundar och dylikt.   Jag har börjat på ku...

Av Ewa - 2 april 2009 10:33

Jag skulle väl berätta lite mer om Grabben medan han är aktuell. Han var e Ch Ellebo's Teddy u Ch Kicklocks My Betty han var född i en kull med 6 valpar varav 3 blev Ch, Gordon o Grabben SUCh o IntUCh NORDUCh Gina. Grabben hade 2 kullar/ 7 valpar...

Av Ewa - 27 mars 2009 09:35

Detta är vad jag kan åstadkomma Halla, men det är ju bättre än inget. SUCh TRIDENTS GRABBEN - jag skall fylla på med lite uppgifter om honom, men just nu är jag på väg mot Jönköping och SKVs årsmöte, vi får se vad jag hinner med under vägen. ...

Av Ewa - 24 mars 2009 09:56

Håll till godo, kanske något att bita i för några som kanske minns henne annars går säkert bilden att hitta i gamla årsböcker....

Av Ewa - 21 mars 2009 15:56

Tack Barbro (Hurradonet) för lånet av bilden på Ch Snäckans Fido, när jag frågade Barbro om han verkligen var champion kom även en berättelse om när Selma Stålberg (Fidos ägare) ställde ut honom strax efter det att han fått sitt Ch, nu fick han 2 ökl...

Ovido - Quiz & Flashcards